• DOLAR5,7110-0.42
  • EURO6,3419-0.37
  • ALTIN275,763-0.70
  • BIST95.640-0.41

Pac-Man Hakkında Daha Önce Hiç Duymadığınız 7 Şaşırtıcı Bilgi

Pac-Man Hakkında Daha Önce Hiç Duymadığınız 7 Şaşırtıcı Bilgi
08.08.201913:19

1980’lerin başında ortaya çıkan ve küresel bir popülariteye ulaşmayı başaran oyun Pac-Man hakkında neler biliyorsunuz? Bu içeriğimizde, bir dönem ikon haline gelmiş Pac-Man hakkında bilinmeyenleri açıklıyoruz!

Haber güncelleme tarihi 09.08.2019 14:12

Pac-Man Hakkında Daha Önce Hiç Duymadığınız 7 Şaşırtıcı Bilgi

Pac-Man, 1980’lerin başlarında ortaya çıkmış daha önce yapılmış hiçbir oyuna benzemeyen bir oyundu. Bir çizgi film izlenimi veren görselleri ile küçük beyaz noktaları topladığımız oyun, o dönemde bir ikon olmayı başardı. Oyun severler için hala ciddi bir tutku olan Pac-Man, o dönemden bu güne büyük bir popülariteye sahiptir. Bu içeriğimizde ise, Pac-Man oyunu hakkında daha önce hiç duymadığınız gerçekleri sizler için bir araya getirdik.

pac-man-hakkinda-daha-once-hic-duymadiginiz-7-sasirtici-bilgi.gif


1. Pac-Man, Space Invaders Tarzı Şiddet Oyunlarına Tepki Olarak Tasarlandı

1980’lerin başları, 1970’lerin sonlarında Japon eğlence kültürü çok daha karanlık bir eğilimdeydi. Özellikle Space Invader ve Galaxian tarzı bir çok oyun tasarlanıyordu. Oyunlardaki bu maskülen tarza karşı Iwatani, tüm bu karanlık tabiri caizse erkek oyunlarına karşılık bir konsept düşünmeye başladı.  Kadınların da zevk alabileceği komik oyunların yayılmasını istediğini söyleyen Toru Iwatani, Pac-Man’i yarattı. Iwatani, tüm insanların temel ihtiyacı olan ve ‘yemek’ anlamına gelen taberu kelimesini temel alan fikirler üretmeyi mantıklı buldu. Zamanla Japonca’da tıkınmak anlamına gelen Pakku-Man, Pac-Man halini aldı.

siddet-oyunlarina-tepki-olarak.jpg


2. Pac-Man'in Tasarımcısı Toru Iwatani, Tasarımcılık veya Programcılık Eğitimi Almadı

Toru Iwatani, 22 yaşında bir genç iken 1977 yılında Namco’da çalışmaya başladı. O zamanlar video oyunları tasarlama hatta oynama gibi özel bir ilgiye sahip değildi. Bu işe ilk başladığında Iwatani, pinball makineleri üzerine çalışacağını düşünüyordu. Sonrasında ise Breakout’dan esinlenmeye başladı ve Gee Bee, Bomb Bee ve Cutie Q gibi oyunları tasarladı. 1980 yılında ise karanlık oyunlara karşı yeni bir şey üretmek fikriyle yola çıkarak Pac-Man’i tasarladı.

toru-iwatani.jpg


3. Pac-Man’in Tasarımında Pizzadan İlham Alındığı Kısmen Doğru

Pac-Man’in nasıl tasarlandığı konusu oyun dünyasının en büyük yaratılış efsanelerinden bir tanesi olarak anılıyor. Oyunun tasarımcısı Iwatani’nin pizza yerken eksik bir dilime bakıp ilham aldığı dillerde dolaşıyordu. Bir tanıtım fotoğrafı çekimlerinde yenmiş bir pizza ile poz veren Iwatani tarafından da bu hikaye doğrulanmış sayıldı. Fakat 1986’da verdiği bir röportajda Iwatani, bu efsanenin ‘kısmen gerçek’ olduğuna dair bir açıklama yaptı. 

pac-man’in-tasarimi.jpg


4. Pac-Man’de Olası En Yüksek Skor: 3.333.360 Puan

Pac-Man, teknik olarak sonu olmayan bir oyun da olsa, sayıların sığmamasından ötürü 256. Seviyeyi temizlemek imkansız. Eğer her nokta, tüm güç kurabiyeleri ve meyvelerin her biri 255 seviye boyunca tüketilirse mümkün olan en yüksek puan 3.333.360 oluyor. Pac-Man oyununda bu seviyeye gelebilen ilk şampiyon ise Billy Mitchell’dir.

pac-man’de-olasi-en-yuksek-skor.jpg


5. Pac-Man’in Bu Popülerliğe Ulaşması Beklenmiyordu

Pac-Man, yaratıcısı Iwatani ve ekibinin düşündüğü gibi kadınlar ve gençler tarafından ilgiyle karşılansa da, savaş oyunları oynayan kitle üzerinde çok etkili olamadı. İlk Pac-Man makinesi olan Puck-Man, 22 Mayıs 1980’de Tokyo sinemasında kuruldu. Sonrasında o yıl içerisinde bir bozuk para ticaret fuarında gösterildi. Fuara katılan Amerikan Arcade operatörleri şovdaki başka bir oyun olan Rally X’e daha çok ilgi gösterdi. Amerikan dağıtım şirketi Bally/Midway fuarın sonlarına doğru, Puck-Man’i dağıtmaya karar verdi fakat ismini Pac-Man olarak değiştirdi. Böylece Pac-Man için küresel popülerlik macerasına ilk adım atılmış oldu.

puck-man.jpg


6. Pac-Man İçin Çizgi Roman Karakterlerinden Esinlenildi

İlk başlarda yemek yemeye dair bir oyun fikri geliştirilme adına çıkılan yolda planlara sonradan labirent detayı da eklendi. Ardından ise Pac-Man’in düşmanlarını yemesini sağlayan özel bir güç yumağı ortaya atıldı. Iwatani, bir açıklamasında güçlendirme fikrini sürekli ıspanak yiyerek Kaba Sakal’ı alt eden Temel Reis’den ilham aldığını söyledi. Birçok çizgi romanda yer alan hayaletler ise diğer karakterlerin yaratılışında ona ilham olmuş.

pac-man-icin-cizgi-roman-karakterleri.jpg


7. Pac-Man Yaratıcısını Zengin Eden Bir Oyun Olmayı Başaramadı

Ticari mal satışından daha fazla gelir elde eden Pac-Man, uluslararası bir fenomen haline gelse de, ilk 18 ay içerisinde 350.000 arcade makinesi satsa da ekipte çalışan birçok tasarımcı ve programcı bu başarıdan doğrudan bir kazanç elde edemedi. Space Invaders‘ın yaratıcısı Tomohiro Nishikado kazanç konusuyla alakalı şöyle bir açıklamada bulunmuştu: “Doğrusu Pac-Man’in başarısının hiçbir ödülü olmadı. Ben sadece bir çalışandım. Maaşım değişmedi, ikramiye verilmedi, herhangi bir resmi takdir dahi olmadı.”

pac-man yaraticisi.jpg

Önerilen İçerik; Bu Oyunları Oynamaktan Sıkılmayacaksınız! İşte Tüm Zamanların En İyi 10 Bilgisayar Oyunu

NeOldu.com

BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER!
1
0
1
0
1
0
0
👏
👎
😍
😥
😱
😂
😡
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
BENZER HABERLER
Tüm Hakları Saklıdır © 2015 NeOldu.com
Burada yer alan yazılı ve görsel içerik, izinsiz olarak,
kısmen ya da tamamen kopyalanamaz başka yerde kullanılamaz.